Testimonial: Meer makelaar

 

Op naar een paperless office

Het Utrechtse Meer Makelaar Rhenen heeft twee vestigingen. Annemieke Vermeer- Van Zetten (secretaresse) begeleidde in de periode september-oktober 2017 het proces met Realworks om efficiënter gebruik te maken van het bestaande CRM. 

Annemieke: Het traject liep heel goed. Wij hadden helder voor ogen wat wij veranderd wilden hebben in de werkprocessen en Robin Kuip (consultant Realworks) snapte ons goed. Hij vertaalde onze wensen in templates en workflows zoals wij die graag zien. We wilden professionaliseren en efficiënter werken. Daarbij hebben we uiteindelijk een paperless office voor ogen.

Robin: Na een intake was vrij duidelijk hoe Meer Makelaar Rhenen het pakket kon gaan gebruiken. Ik heb workflows ingericht voor verkoop wonen. Dit in combinatie met het doorvoeren van vernieuwde e-mailsjablonen waarbij rekening gehouden moest worden met twee vestigingen en werkzaamheden die men kan doen voor beide kantoren. Om er goed mee te laten werken door alle medewerkers heb ik enkele weken later ook training gegeven.

Annemieke: Robin heeft bij ons op kantoor de templates gemaakt en daarover uitleg gegeven. Dat werkte prima. De resultaten zijn inmiddels zeker zichtbaar. Het is snel opgepakt door de collegae. Wij stuurden bijvoorbeeld geprinte vragenlijsten op aan onze opdrachtgevers. Dat gaat nu veel effectiever digitaal via ons intranet. Het lukt niet digitaal bij alle opdrachtgevers, maar in grote lijn gaat het nu papierloos! Het was even wennen, maar het werkt voor ons. Erg handig, geen kladjes meer en overzicht op alle taken. Op termijn willen we ook uitbreiden met de financiële module..