Testimonial: Van 't Hof makelaardij

 

Naar een uniforme manier van werken

Bij Van 't Hof makelaardij in Zuid-Holland is Babette van Niekerk samen met een collega-officemanager verantwoordelijk voor de werkprocessen. In het najaar van 2015 kwam zij in dienst om met de vier kantoren naar een uniforme manier van werken te gaan.

Babette: Ieder kwartaal is er overleg met bijvoorbeeld de dames van de aktes. Wat doet de binnendienst, wat doet de buitendienst? Hoe maken we de makelaars in het veld enthousiast voor structurering? Zij hebben immers weinig tijd en vinden administratie maar gedoe. Na dit voortraject hebben we medio maart 2017 met Robin Kuip van Realworks binnen enkele maanden het proces van nul af aan ingericht.

Robin: Bij Van 't Hof makelaardij heb ik workflows ingericht voor verkoop, aankoop, taxaties en BOG én een aparte workflow voor hun "doe het zelf service". Dit samen met het doorvoeren van hun nieuwe huisstijl in de e-mailsjablonen en het realiseren van nieuwe sjablonen. Het traject werd afgerond met het uitrollen naar de organisatie en trainingen om iedereen vertrouwd te maken met het systeem.

Volgens Babette is het traject goed verlopen: We hebben samen een ambitieus traject gerealiseerd. Met advisering vanuit Realworks. Hoor en wederhoor. Mensen overtuigen. Het was geen wij willen dit, punt. Of wij kunnen dat, punt. Er was altijd ruimte voor vragen, toevoegen, aanpassen en verbeteren. Robin heeft de templates voor taken (to do) en mails stuk voor stuk bij ons op kantoor ingericht. Hij werkte deels op afstand, maar kwam ook langs om direct vragen te kunnen stellen en beantwoorden. We hebben na de implementatie ook regelmatig contact met de servicedesk voor support. Het koste even tijd om te wennen en om te schakelen, maar het gaat steeds beter. Ook met de oude garde! We blijven innoveren en door de digitale nieuwsbrief van Realworks kunnen we inspelen op nieuwe ontwikkelingen.