Ontmoet: Marvin Schouten
Verzot op: Klanten/mensen helpen en een positief gevoel geven, lekker eten en wedstrijden van Feyenoord
Uitblinker op het gebied van: Het verbinden van vraag en aanbod voor klanten
Waarom heb jij een passie voor de makelaardij?
Inmiddels ben ik al bijna 20 jaar werkzaam binnen het vastgoed. Ooit begon ik als stagiair waarna ik doorgroeide naar binnendienst medewerker en vervolgens naar makelaar. Het is mooi om te zien dat elke woning anders is en een eigen verhaal heeft. De makelaardij en de mensen die je tegenkomt zijn net zo divers. Dit maakt elke dag anders en heel leuk!
Hoezo blink jij uit op het gebied van sales en accountmanagement?
Mijn doel is om onze klanten altijd zo goed mogelijk te helpen. Zo help ik kantoren graag om efficiënt te werken (het liefst digitaal) en zoveel mogelijk gebruiksgemak te ervaren. Omdat ik veel ervaring heb in de makelaardij en bij Realworks, weet ik hoe kantoren onze oplossingen het beste kunnen inzetten. Op het gebied van sales ik doe er alles aan om kantoren op een positieve manier te overtuigen om voor het CRM-pakket van Realworks en klantportaal Move.nl te kiezen.
Met wat voor vraagstukken help jij klanten?
Dit is heel divers. De vraagstukken kunnen liggen bij nieuwe kantoren die starten in de makelaardij, maar ook bij kantoren die die willen overstappen vanuit een ander CRM-pakket. Mijn taak is dan om hen te overtuigen om met ons systeem te gaan werken. Daarnaast help ik ook bestaande kantoren met bijvoorbeeld het inzetten van Move.nl of het digitaliseren van hun organisatie. Bij mij is dus elke dag en ieder vraagstuk een beetje anders.
Wat is een van de leukste opdrachten waar je aan hebt mogen werken?
Dit zijn er eigenlijk twee, allereerst de implementatie van Move.nl waarmee wij de kantoren willen helpen om te gaan werken met een digitaal dossier. Het maakt het werk zoveel makkelijker voor de makelaar maar ook voor de consumenten. Daarnaast zijn er veel kantoren overgestapt van een andere CRM-leverancier waardoor wij in een half jaar tijd heel veel nieuwe kantoren en gebruikers hebben mogen verwelkomen.
Welke ontwikkeling in de markt mogen klanten niet missen?
Momenteel is de belangrijkste ontwikkeling wel Move.nl bezichtiging in combinatie met het biedlogboek. Vanaf 1 januari 2023 wordt het online biedlogboek namelijk verplicht. Een koper of een bieder kan voortaan het biedlogboek opvragen. Als makelaar moet je dit kunnen aanleveren zodra de koop definitief is. Wij hebben hier binnen Move.nl een hele mooie tool voor gemaakt, waarmee je voldoet aan de wet- en regelgeving..
Ben je benieuwd hoe Marvin jou verder kan helpen? Bekijk hier onze live webinars de komende periode of plan een persoonlijke afspraak in met één van onze accountmanagers via info@realworks.nl.
Comments