top of page

In de spotlight: Maak kennis met Olivier, het nieuwe gezicht bij Realworks


Ontmoet: Olivier Klaasman

Verzot op: Tevreden klanten, mijn gezin en vriendengroep.

Uitblinker op het gebied van: Vrolijkheid en enthousiasme in relatie tot werk


Wat maakt jou enthousiast om bij Realworks aan de slag te gaan?

Wat mij enthousiast maakt, is dat ik vijf jaar met het Realworks CRM gewerkt heb, toen ik zelf werkzaam was als makelaar. Net als in de makelaardij streef je als accountmanager naar tevreden klanten en dit wil ik dus ook nastreven bij Realworks. Het feit dat je bijdraagt aan de ontwikkeling van het systeem, wat ervoor zorgt dat het werk voor de makelaar nog sneller en eenvoudiger wordt, is een groot pluspunt.


Waarom heb jij een passie voor de makelaardij?

Ik vind de makelaardij een erg interessante wereld. Als makelaar heb ik mogen ervaren dat geen object hetzelfde is, net zoals de koper en verkoper van het object dat zijn. Dit maakt het werk erg divers en uitdagend en het is belangrijk om goed met verschillende type mensen om te kunnen gaan. Een goede klik en resultaat voor je klant is waar je naar streeft en voldoening uit haalt.


Hoe denk jij vanuit je ervaring als makelaar een bijdrage te leveren aan het relatie- en accountmanagement bij Realworks?

Met mijn ervaring als makelaar kan ik me goed inleven in onze klanten bij Realworks. Ik begrijp de uitdagingen waarmee ze te maken hebben en kan hen helpen om Realworks en Move.nl optimaal te benutten door mijn kennis uit de praktijk te combineren met de mogelijkheden van onze tools.


Welke uitdagingen zie jij bij klanten en hoe ga je daarmee om?

Verandering, het veranderen van een bepaalde werkwijze is altijd lastig. Zelf heb ik dit destijds ervaren met Move.nl. In het begin bleef ik via de mail werken, tot ik mij in het product ging verdiepen. Op een gegeven moment wil je niet meer zonder het product werken en bespaar je enorm veel tijd, ondanks de werkwijze die je jezelf had aangeleerd en waarvan je dacht dat je deze qua efficiëntie optimaal benutte.


Wat zijn jouw verwachtingen voor de toekomst en welke ontwikkelingen in de markt mogen klanten absoluut niet missen?

Mijn verwachting is dat het papier definitief zal verdwijnen. Af en toe vang ik op dat makelaars nog met een papieren checklist, terugbelnotities en inspectieformulieren werken. Door digitaal te gaan werken zorg je voor een stukje efficiëntie en dus tijdsbesparing, wat uiteindelijk en niet geheel onbelangrijk zorgt voor kostenbesparing. Een goede ondernemende makelaar weegt deze factoren continu af en is in staat te investeren in verandering.



Ben je benieuwd hoe Olivier jou verder kan helpen? Bekijk hier onze live webinars van de komende periode of plan een persoonlijke afspraak in met één van onze accountmanagers via info@realworks.nl.

bottom of page